Livskvalité

Vad är livskvalité för dig? För mig är det att göra precis vad jag vill utan tvång, stress eller måsten. De senaste dagarna har bestått av just det och jag känner mig rik. Rik på lycka och av välmående. Efter tre dagars festande på brännbollsyran i Umeå (tor,fre & lö) så vaknade jag upp råbakis i söndags men ändå pigg, möjligen fortfarande full. Käkade mig en smarrig (faktiskt) bakis pizza och hällde i mig två burkar Cola. Åkte hem för att sola men slutade med att jag satt på knä i gräset och rensade ogräset vid vår häck och i rabatten. Solen stekte och värmde, den välkomnades med öppna armar. Efter någon eller några timmars rofyllt arbete så var jag klar och nöjd. Berömde mig själv med lite godis, power nap i soffan och några timmars läsande. 

I måndags skyndade jag mig från jobbet för att handla blommor, jord, några fler krukor att ha ute och thaimiddag. Käkade middag i solen innan jag satte igång mitt arbete att plantera blommorna samt sätta sambon på att klippa gräset. Så himla trevligt och glädjande att arbeta på båda två i trädgården för att göra det fint för oss själva. Resultatet; magiskt! Det blev så fint! Jag älskar min trädgård och mina beiga fingrar som börjar bli gröna. Se det gröna som växer i trädgården och knoppar som blommar. Sen att jag får rinnande ögon och kliande näsa bara av att öppna dörren den struntar jag i. Det är så värt det. 
Efter mitt trädgårdsarbete så berömde jag mig med några timmar sittandes i solen och läsa. Ni börjar förstå vad jag tycker är livskvalité va? Mitt hem, att dona, göra mig själv glad med små förändringar, läsa och försvinna in i bokens och författarens värld. Att sitta ute med eller utan filt, med eller utan solens varma strålar. Att se solen gå från starkast mitt på himlen till att försvinna ner bakom grannes hustak utan att släcka naturens ljus. Att inte inse att klockan är närmare tolv än 18. Att sova mindre timmar på dygnet pga att ljuset infinner sig och gör mig pigg. Att läsa i all oändlighet, läsa mig matt och somna stolt över vad jag har åstadkommit eller inte på kvällen. Att somna nöjd med min dag. 
Puss och kram 🌱🌺