Bye Monday and hello Tuseday

"Sommaren" är på intåg, visserligen så kommer det säkert en dipp med kyla och massa regn lagom till yran men jag har åtminstone hunnit få lite färg i ansiktet och fräknarna har letat sig fram. Hade en toppen helg i Uppsala med fint väder och trevligt folk följt av en super mysig "långhelg" (jobbade fredagen men det var hur skönt som helst ändå). Vi har utnyttjat vår altan till fullo tillsammans med gamla och nya vänner, grillat och druckigt rosé. 
Har under långhelgen hållt i ett prova-på-pass i poledance och två poledance möhippor - super roligt och det har resulterat i ett flertal brännsår på konstiga ställen hahaha. 
Igår var en sån där super bra dag där allt flöt på på jobbet och när jag kom hem fick jag massor gjort. Började med att sopa bort allt grus från vår parkering, lagade en super god carbonara, gjorde en ordentlig tvätt av ansiktet med peeling och massa återfuktande ansiktsmasker (vaxade överläppen, är nu len som en bebisrumpa där, okej jag var väl inte super hårig men några fjun som jag retade mig på fick försvinna). Tvättade bort en hel del tvätt och sprang min första löprunda utomhus på väldigt länge, målet var 2km men efter en missmedömning i rutten så blev det 2,2km och det var så himla skönt. Innan jag hoppade in i min långa dusch så avverkade jag 50squats. Jag och två tjejkompisar kör en squatchallange nu i 30dagar. 
Somnade som en helt ny människa igår OCH tog mig nästan upp i tid imorse utan större problem och allt för många snoozningar. Nackdelen med flex till 9 och att man är både morgontrött (svårt att somna i tid på kvällen) och känner av pollen gör att jag oftast kommer till jobbet vid 9 och måste då antingen jobba massor på lunchen eller stanna kvar till 18 för att inte få minus på flexen. 
 
Idag ska jag köra igång med Core på jobbet igen i 30min, tänkte slänga in några squats där så jag får hjälp med att göra dom heheeh. Och ikväll ska jag banne mig vika bort all rentvätt som jag skulle vika bort igår och ta frams sommarkläder,skor och jackor. Ska rensa bort massa saker som jag inte känner för att använda i sommar. Bra dag va? 
 
Bild från Valborg i Uppsala.