Morgonpigg

Varför föddes just jag till en kvällsmänniska och inte en morgonpigg person? Varje morgon är en kamp för mig det händer i princip ALDRIG att jag vaknar på morgonen och är pigg. Om det har hänt så har jag snabbt som tusan somnat om för då har jag mest troligt vaknat vid kl 5:00. Dettta är så fruktansvärt irriterande för jag får dessutom bråka med mig själv på kvällen för att för det första varva ner, för det andra göra mig iordning och lägga mig i sängen och för det tredje somna. Jag har ju inte sagt några nyårslöften vid tolvslaget men jag tror att tidigare kvällar och tidigare mornar ska bli en sak att sträva efter.
 
Jag blir liksom inte ens pigg av att kliva upp och duscha, skulle lätt kunna somna om efter duschen... det är ju sjukt! Hur gör ni för att ta er upp på morgonen? 
 
Nåja på tal om min kvällströtthet så höll jag på igår kväll/natt (började typ 22:30) med att förbereda lite kommande middagar. Jag hatar när jag ska laga något som tar lite tid dvs mer än två timmar.
Dels så förberedde jag en pajdeg som skulle stå en timme i kylskåp innan den skulle förgräddas i ca 40min. Förgräddade den inte utan blandade iordning degen och la i kylen. I eftermiddag ska jag blanda ihop en ost och skinkpaj med lite smarrigsallad till.
 
Förutom det så skalade, hackade och fördelade jag olika rotsaker till min köttsoppa som jag också ska laga idag för den tar sjukt lång tid... Köttet ska blir mört och rotsakerna ska vara genomkokta men såklart inte sönder kokt. Jaja vi får väl se hur det går men nu är iaf allt förberett och hackat. Olika saker ska ner i grytan vid olika tidpunkter så det ligger massa olika skålar i kylen. Och det luktar sååå gott. Typ purjolök, palsternacka osv.. mmmm så hungrig jag var där vid halv 12 när jag kröp till kojs för att se på lite serier..
 
 
#1 - - Anonym:

Intressant. Få saker provocerar mig lika mycket som när folk säger att jag är "morgonpigg" och de själva inte är det. "Jag är född kvällsmänniska..." Ingen föds tjock, men har man blivit det kan man träna/äta bort det. Alla föds vi arbetslösa, men de flesta av oss "skaffar" jobb. En del föds rika men även de som föds fattiga kan i de flesta fall bli rika. Den som springer långsamt kan springa mer och bli snabbare - samma för den som är svag, den kan bli stark... :)
Om du kryper ner framåt halv tolv för att kolla serier kan du ju inte räkna med att vakna pigg kl 05 morgonen efter. Inte heller somna trött kl 22 om du sovit till kl 11... Plus och minus - det är för mig lätt uträknat och jag TROR på att ta kontroll över sig själv och sitt liv och bestämma sig för hur man vill ha det.
Bara mina tankar, heja på... :)