Hösten

Jag ser hur det trillar in blogg inlägg från flera olika på facebook och började sakna att skriva själv. 

Sist jag skrev så skrev jag om mina tankar kring Essis bortgång som fortfarande präglar mig. Igår tog jag tag i en del av den soppan och beställde hem förstoringar av några kort på henne. När jag kom hem från jobbet igår så var jag jätte trött men ville ändå göra något och inte bara somna på soffan. Det slutade med att jag satte upp vår nya spegel i hallen och lagade sen middag, stuvade makaroner med kycklingfalukorv. Smaskens!

 Idag på lunchen så beställde jag hem några böcker som jag länge har funderat på att läsa. Passar så bra att ladda upp med böcker till hösten då jag kan krypa ner under en filt i soffan, tända några ljus, ta min kopp med té och försvinna in i böckernas värld. En värld som jag just nu mer än gärna försvinner in i. 

Det var längesen jag fick någon form av höstdepression. Innan jag flyttade upp till Umeå, när jag gick i skolan fick jag det varje höst. Men nu har det gått flera år sen sist och det har varit super skönt. Jag har upptäckt så mycket nya saker under mina fyra år i Umeå och senaste två åren har jag både haft poledance och studier att förgylla mina dagar med.

Jag har hamnat i någon form av orkeslöshet. Jag orkar inte städa, laga mat och vara på topp- men jag vill. Jag grubblar och tänker på allt möjligt hela tiden och jag längtar hem.