Morning

God morgon! 
Jag är långt ifrån en morgonpigg människa och än mindre en glad sådan. Och nu när Essi bor hos oss/är vår så har mitt morgonhumör blivit ännu sämre för den katten ska envisas med att sitta nere i trappen och skrika så högt hon bara kan för att jag ska gå upp och ge henne mat... Jag funderar seriöst på att sluta ge henne morgonmat (hon har alltid torrfoder hemma) och bara ge henne på eftermiddag/kväll. Men då är ju risken att hon blir super nattpigg. Fyfan! Det är intre trevligt alls så som hon håller på just nu. Dock så underlättar det när hon kommer och gosar som attans efter en stund. Jag brukar vänta tills jag ska åka till jobbet innan hon får mat bara för att hon inte ska bestämma så när jag väl har klivit upp så smörar hon som tusan. haha
Och jag börjar alltid min morgon på dåligt humör tack vare henne och jonte som snoozar. 
Men idag sken solen och jag hade ingen direkt tid att passa så jag cyklade till jobbet i jätte bra tempo och utan att det var direkt drygt.
Hur brukar ni börja eran morgon?