Macka för 5kr

På mitt jobb kan man snabbt och enkelt köpa en macka för 5kr. Då får man välja olika bröd men inget av dem är speciellt "nyttigt" det är något ljust bröd och något mörkt som jag inte tror egentligen räknas som mörkt. På mackan får du en skiva ost, skinka, tomat och gurka. Den har mackan har varit en del av min vardag sen jag började här, för det är så enkelt. Den är färdig, god och kostar 5kr........ Den är inte så himla enkel och god för min kropp.
Jag minns en tid på coop när jag slutade helt med mjukbröd och åt falurågrut i mängder. Det nästan rasade bort fett från min midja och mina kärlekshandtag var nästan obefintliga. Just då sprang jag heller inget utan jag gymmade lite då och då. Nu ska jag hitta tillbaka till en lite mer hälsosam frukostvana. Och matvana överlag. 
Den stora boven är sockersuget och att jag tillåter mig själv att äta så mycket sötsaker hela tiden. Det finns ju bättre sötsaker man kan äta typ som frukt istället för godis. 
Men det är något som jag själv aktivt måste påminna mig om och tänka hela tiden. Det kommer inte av sig själv.
 
Idag åt jag till frukost 4 skivor finn crisp (jag tycker att det brödet är sjukt gott), 3 skivor kalkon och så 2 matskedar keso. Jag la ihop kalkon och keso mellan två skivor bröd och nom nom så gott det blev. 
 
Hade lätt kunnat äta en sådan macka till utan att det skulle bli för mycket. Skön känsla!
#1 - - Nisse:

Mat = kalori+
Motion = kalori-
Träna mer och ät mer eller träna mindre och svält dig och missa den där goda mackan 😝