Vill inte ens köpa sommarkläder på rean...

Den här sommaren och dess dåliga väder är verkligen deprimerande. Jag var i början på sommaren små sur över att vi ska till spanien en vecka istället för att åka båt i sthlm-skärgård en vecka, ja jag vet bortskämda elin.. Nä men jag uppskattar mer svensksommar än utlandet på sommaren, men då ska det också vara en riktigt svensksommar. En sommar som det faktiskt åskar på nästan varje gång det regnar och där det faktiskt är varmt på kvällarna. Inte en sommar där det regnar konstant och nästan är nollgradigt på nätterna. Då är jag överlycklig över att vi ska till spanien en vecka. De få dagar som vi nu har haft, jag pratar då generellt i Umeå där jag har hängt, har jag ändå tagit vara bra på. Lika mycket som jag passar på att jobba och gömma mig i studion när det regnar så mycket som idag. 
 
Vädret är så dåligt så jag inte ens vill handla sommarkläder på rean. Det är flera klänningar och kjolar som jag tidigare har sneglat på och trånat efter, men när jag ändå bara springer runt i byxor och koftor så vill jag inte köpa nya fina sommarkläder. De kommer ändå bli "gamla" till nästa sommar då jag kan ha dem- förhoppningsvis. 
 
Nu är det nedräkning på jobbet, funderar på att åka hem och jobba det sista för idag hemifrån. Umgås lite med Essi innan jag ska åka hemåt i typ en vecka. men vädret som sagt, det suger. Och jag vill inte cykla i spöregn, än mindre gå till vasaplan för att ta bussen hem. Hämtning någon?