Colour the world

Jag var även imorse tidig på jobbet, först i min HR-grupp. Dock vet jag att denna morgonpigghet kommer att upphöra efter att vi har ställt om tiden till sommartid. 
Om ca en timme ska jag till börja gå till frissan, ska köpa med mig sushi (vegetarisk) och något gott att knapra på medan jag sitter i stolen och blir ompysslad av grymma Josefin. Sara var där i onsdags och blev sjukt snygg i håret. Nästan så att jag ville bli mörkare men nix, jag ska behålla detta ljusa svall en stund till. Får se om Josefin har någon bra idé på vad vi kan göra för roligt. 
 
För er som inte sett min insta och fb så var jag ute och sprang igår. Denna gång blev det, enligt runkeeper, nästan 5km. Men jag har lite problem med runkeeper just när jag springer denna vända. Jag tror att den diffar 300-600m. Vet inte exakt men enligt kartan ser det ut som att jag har tokspurtat fram och tillbaka på ett ställe i början av min vända. Men hur som helst så gjorde jag bättre ifrån mig igår. Jag sprang längre bitar utan att börja gå, jag tror faktiskt att jag bara gick två gånger igår. En gång lite längre och en kort bit över en bro, då var benen så trött och jag hade minst 2km hem så det var lika bra att gå då. Sen när jag sprang på hemvägen så kände jag mig som en häst, jag skyndade på med ett högre tempo och en gladare känsla. Och den lilla erfarenheten som jag har av hästar är att dom är lite mer alert och pigg på att rida hem än att rida ut, när dom känner igen vägen hem så håller odm ett högre tempo. 
Det kan vara så att det är helt fel också men så har jag uppfattat det. Däremot så på vägen hem valde jag att vika av in i bostadsområdet där vi bor istället för att fortsätta vägen rakt på. Det tog mig kanske 5-7 minuter längre tid, det var jobbigare än att springa hela vägen hem, men jag tränade dessutom desto mer. OCH hela den extra biten hem sprang jag, visserligen i mitt sämsta tempo under hela turen men ändå jag gav inte upp!
Det finns inga genvägar det är bara att bita ihop. 
 
Jag längtar redan till nästa gång, det blir på lördag eller söndag. Mest troligt söndag. 
 
#1 - - Gammal kollega:

Så grymt nice, heja heja!
Själv fick jag inte sova mer än 3 timmar inatt men klev ändå upp och rev av milen med 4:53 min/km som snitt. Lika bra att vara stolt över att man kan ta kontrollen över sitt sinne och sin kropp.
Jättekul att se/läsa att det går framåt för dig!!