Latheten är boven

Jag skulle behöva ge mig själv en ordentlig örfil. Det är ju hur sönt som helst att cykla till och från jobbet, visserligen jobbigt och tar liite längre stund än att ta bilen men det ger sån glädje och energi. Jag känner mig dessutom duktig och nyttig hela dagen, få en bra vardaglig motion det blir ju 1mil per dag iaf och så somnar jag gott på kvällen eftersom att jag blir extra trött. 
I dagsläget tar det 17 minuter för mig att cykla till jobbet ca 19 att cykla hem lite beroende på vilken väg jag tar. Att ta bilen tar i bästa fall,utan trafik och med lite fortkörning 7minuter. Det skiljer alltså 10 min! Det som är jobbigt är verkligen vägen hem oftast motvind och en rak väg med lite uppför hela tiden och solen i ryggen. Sen är det ju super fint att cykla efter älven. 
Jag har helt enkelt varit på tok för lat för att inse mitt eget bästa, skäms Elin! Det tar 21dagar att bryta en vana så nu måste jag cykla lite i helgen också inte bara ta bilen för att behålla det här. På måndag måste jag tyvärr ta bil till jobbet för att jag ska vara på Dåva hela dagen, alltså hallå det är fan fredag idag!? Känns inte som det. 
Jag skulle egentligen träna på lunchen idag men det har kört ihop sig lite på jobbet och jag kan inte ta så lång lunch som jag tänkte. 
 
På tal om arbete, nu måste jag återgå och lägga i min högsta växel. Vill inte sitta kvar och jobba så länge som igår.