Knep för att bli mer vig

Jag har ju lite problem med att stå på händer, kanske inte överdrivet stort problem med att stå och hitta balans. Snarare att ta mig upp utan att slå över. Och ett problem är att jag har väldigt kort muskel i baksida lår och rumpa. Det är något som jag jobbar med rätt ordentligt och då fick jag en massa bra tips av en tjej som också dansar pole.
Hon sa att när hon började i oktober/november så var hon så stel så hon knappt nådde sina knän när hon stod med raka ben, rak rygg och försökte nå så nära golvet som möjligt. Nu kan hon sätta ner händerna i marken och ha benen rätt raka. 
Det hon gjorde var att stå lite då och då och hänga så. Förstår ni vad jag menar? Höftbrett i sär med benen, fall över i 90grader med rakrygg och slappna av så mycket som möjligt utan att krumma (dvs släppa svanken). Och så gjrode hon så lite då och då, varje dag. 
Så idag har jag gjort det där varje gång jag går på toa, (ok bara två en så länge) vill inte stå på kontoret och "hänga" om någon skulle kolla in. haha vilken syn!!
Men det känns super skönt i baksida lår, det är en lättnande känsla och man kan tro att man gått ner i vikt. Det är så fruktansvärt skönt att stretcha, åtminstone efteråt. Kanske inte mitt upp i för då kan det smärta en aning. 
 
Spännande va?
Sen lärde hon mig ett sätt att öva handstående på också. hih ska prova idag. 
Fortfarande lika taggad trots att jag ska cykla dit i regn...