Merry X-mas 2013

Hallå allihopa!
Igår jobbade jag kväll, stängning rättare sagt. Det var första gången på typ två år och jag var jour.. Personen som ska tillsammans med väktare se till så att inga obehöriga är kvar, eller inga alls förresten. 
Hur som helst så gick det bra och var roligt. 
När jag kom hem var jag dödstrött och hoppade snabbt i sängen och strax därefter kom jonte hem och jag kunde somna gott.
Idag har jag varit hos doktorn och kollat allergi, gav väl inte riktigt det jag ville veta. Men bekräftade en del saker som jag redan visste såsom att häst och gräs är något jag verkligen inte tål. Men hurvida jag är nötallergiker eller inte lär vi väl märka... 
Idag tog jag tag i julklapp shoppingen, visserligen är det roligast att handla i butik och betala med sina pengar direkt och komma hem med påsar. Men jag har som gått och små letat till små barna men inte hittat något. Men nu är stina, billie, otilia, mormor, morfar, farmor, pappa och åsa klara. Så bara några kvar :) 
Fixade en del till jonte också så vi får väl se. Min plan var ju att handla när lönen i december kommer men jag blir ju så otålig. 
Ska samla alla klappar till en dag och slå in, så himla mysigt. Med glögg på spisen, bakverk i ugnen och julmusik i lägenheten. Låter inte helt fel va? Jag längtar. 
Dessutom ska jag nog ta hem en riktigt bra julfilm samma dag så jag ordentligt får in julkänslan. Detta är min absolut favorit högtid och det är verkligen super skönt att jag är schemalagt ledig jul och nyår, tänker inte jobba då heller :) 
 
Vad ska ni köpa för julklappar? Har ni nå tips på bra julfilmer eller gott julbak? 
Ska vi ha en julbak-slåinklappar dag tilllsammans kanske? :) 
 
Förra året var jag klar med alla klappar den 1 dec. Det kommer inte riktigt bli så iår men jag kommer nog ha en plan och tanke på alla klappar så det känns ändå bra.