du är inte smal, du är normal

Helt otroligt vad några få ord kan sätta allt i obalans! återkommer till det.
Idag har jag fixat massor, nästan packat klart allt och är super redo att åka. Euro'n tog jag ut ur bankautomaten, för det går faktiskt.  HAHA till alla som jag tjafsat med om att det går!
Nu ska vi strax åka och träna, blir styrka idag också men det är fan dags för mig att ta tag i springandet och promenaderna nu!
Du är inte smal, du är normal. Fick jag höra, sen kom flodvågen av tårar och allt möjligt skitsnack från min sida. I efterhand är det rätt roligt att tänka på vad jag sa. Men jag känner faktiskt så, och det är dags att göra något åt.
Normal kan lika gärna vara ett snällare ord för tjock, eller påväg att bli tjock. Jag vägrar bli en bredarslad kärring, finns nog många såna. Jag ska vara bara smal, inte normal. Så nu alla som läser här och som vill hjälpa mig. alla som träffar mig.
När ni ser att jag köper godis/dricka när det verkligen inte är OK typ vardagar lunch och fika, helst inte middagar heller men finns ytterst något undantag. Vatten med smak är väl ok, men ändå inte bra. SÅ bläng på mig, pika mig och ge mig onda blickar. Ja mobba mig helt enkelt! DÅ kommer jag skämmas och behöva krypa igenom skinnet för att äta upp godiset eller dricka drickan. Och råkar jag göra det ändå, så kommer jag ha galna skuldkänslor så jag kommer träna. Tack på förhand, kan ju meddela att Paris resan kommer bli jobbig men även ett undantag. Ska röra på mig så mycket som möjligt, försöka träna lite smått och minska gosakerna. Men dock inte ta bort dom för jag har ju faktiskt minisemester, och då ingår det tyvärr i mina tankar gotta....

Puss och kram
knubbisen med sambokilon och humörsvängningar som en PMSbrutta.
#1 - - Emiilia:

Tjabbaaa

På de bilder jag sett i bloggen ser du smal ut... Inte alls bara normal-tjock!!!

Iallafall, mitt bästa tips är light-läsk. Du kanske får cancer om hundra år, men du blir inte socker-tjock :-)

Hei hei!