Ledig dag

Så äntligen fick jag njuta av min lediga dag. =)
jag vakna vid 9 och åt frukost, sov hos pappa och hade dessutom en mys kväll med sophie och stina igår.
Sen började jag plocka och fixa på rummet, därefter fick jag äntligen fart på pappa så vi kunde ta oss en åktur med min bil. Äntligen skulle han få förstå min desperata försök att förklara felet " ja men pappa bilen slår och skramlar liksom  sprakbrakosv (gör ett försök att härma bilen) han ser ut som ett frågetecken tills vi sätter oss i bilen och åker en vända.
Väl hemma igen hissar vi upp bilen och får en lista på saker att fixa.

Bromsar gnäller, Avgasröret ska svettsas, Blinkers ska bytas. Det var även en grej i fram som borde bytas men det får vänta.. Vi blev klar med allt annat. Bilen går som på räls.
Nu har jag bara tvätta, byta vindrutetorkare och fylla på typ kylarvätska så den är perfekt. Sen är bilen iprincip klar :D
Jippppi!

Jag har ätit god grillad mat nu på kvällen så magen är full, fixat två matlådor till jobb dagen imån. 11-21.
Jag har även hunnit med att somna, tydligen är jag och min kropp inte van vid att ta det lugnt en hel dag längre.
jag blev så trött av att bara gå runt och fika med stina, åsa och pappa så att jag somna på soffan. heheh, hoppas jag somnar ikväll.
Nu, sy om sophies klänningen. Sen, soffläge med film.

Btw, jag uppskattar lediga dagar mycket mer nu när jag bara har typ en i veckan. Helt sjukt vad man var bortskämd med sommarlov och skola..
saknar min sötunge som inte har hört av sig på hela dagen.... som jag har ringt också.
Är väl så när man är utomlands.