Efter hur många förluster kommer en vinst ??

Imagine all the people
Sharing all the world


Idag vaknade jag 10 för jag ställt klockan, kan ju inte sova bort den gassande varma solen. Så gick jag ner och fixade frukost och skyndade mig ut för att göra lite jobb. Visste inte riktigt vart jag skulle börja men det blev till att måla utemöblerna falurödfärg-röda. Det blev rätt bra faktiskt, hmm blivande yrke ? njaa.
Iallafall mamma som tvekade på att måla dem först, eftersom hon gillar den matta träfärgen, blev också nöjd. Efter det fick jag gå in i duschen och skrubba hela kroppen med grovrengöringsmedel eftersom jag tydligen gav mig själv lite extra fräknar på hela kroppen. Sött verkligen! Svårt att få bort iallafall har fortfarande lite på fötterna och benen men det värsta är borta nu .
Efter duschen åt vi lite mat och drog sen vidare till sandviken, och vid gallerian mötte jag upp sophie och vi promenerade pratsamt hem till hennes farmor. Där blev det först lite krångligt men till slut fick vi iordning på färgerna till ögonbrynen. huhuhu stackars mig måste ju färga!!!! Jag kan inte säga att det är ett dugg skönt, känner mig totalt fejk jämt...
Iallafall så blev väl färgningen rätt bra, lite osäker på min form bara men men, det fixar sig sen iallafall.
Efter det cyklade vi vidare till enen och handla hem lite mat tilll grillningen. När vi skulle cykla över gångvägen vid rödljusen alldelens vid enen ( jag skjusade sophie) så tappade jag såklart skon mitt ivägen och vi kom inte iväg på cykeln så sophie fick skynda sig ta min sko och vi sprang som tokar över vägen. och några i bilarna bara skratta, hm lustigt att göra sig rolig på annans bekostnad.
Sen cykla vi hem i värmen och åt lite, gick ut en stund. jajustja vi blev utägda av hennes bror och tremänning på kubb!!
Effter allt det kom äntligen mamma, då var jag lagomt trött och lite smått sur så skönt att åka hem.
Nu vet jag absolut inte vad jag ska göra... Vad ska man tänka? Fest istället för träff?  Bara att leta vidare, eller vad tror ni?



Hett tips jag hört
; till alla ni som använder ögonfrans böjare. Använd vattenfast maskara då efter eller ingen alls. Tar ni på maskara som tål vatten är det samma sak som att platta lockigt hår och gå ut i regnet. Onödigt för det funkar inte egentligen. Bara det att med maskaran beror det inte på vädret, utan på nått medel i maskaran.