rakt eller lockar? who cares?

jag ska snart åka iväg, men en tanke slog mig när jag titta mig i spegeln. Jag var nyss och platta håret, och nu känns de som om självförtroendet är på topp. Men varför är de så? varför kan jag inte vara nöjd annars, alla säger att de ser bra ut? kan jag inte se de, varför ser en människa inte de fina hos sig själv?!
Jag kommer ihåg vad en bra vän sa till mig " du ska inte platta håret, det är såfint med lockarna. Det blir som en fluffig ram runt ansiktet" så ibland när jag känner att mitt hår är totalt hemskt & jag vill platta de eller klippa av allt. Då tänker jag på vad hon sa, och så gör jag de lite extra fluffigt med ett litet leende. Varför är de så svårt att ge komplimanger åt natruliga utssenden? när ngn lockar till sitt hår då hör man " ååh va fin du var i lockigt" hurofta hör man att samma person är fin naturligt.